Close

Korzysci Audytu SEO

  • Indywidualne rekomendacje SEO
  • Dokladna analiza Twojej strony
  • Raport w pliku PDF
Audyt SEO

Audyt SEO Twojej Strony

Audyt SEO to kompleksowy dokument zawierajacy
zbior indywidualnych rekomendacji SEO dla Twojej strony

SEO vs. Portal Papilot.pl | SEO portalu informacyjnego

W poprzednim odcinku testowaliśmy startup internetowy Wizytownik.pl. Dzisiaj kolejny SEO Crash Test, czyli mini audyt SEO.

Dzisiaj testować będziemy portal informacyjny dla kobiet – Papilot.pl. Zespół redakcyjny przygotowuje porady i inspiracje dotyczące mody, zdrowego stylu życia, związków, wychowania dzieci czy gotowania.

Znaczną część portalu stanowi także treści tworzone przez użytkowników, którzy mogą tworzyć kluby tematyczne, pisać recenzje, sondy i artykuły.

Zobaczmy w takim razie jak radzi sobie portal w temacie SEO.

Portal Papilot.pl po zderzeniu z SEO

Portal zawiera tysiące artykułów, dlatego też architektura SEO jest bardzo ważna, by zmaksymalizować pracę zespołu redakcyjnego i efekty w Google z tego wynikające.

1. Architektura Portalu

Plusy:

+ Przyjazne SEO linki wewnętrzne

+ Dobrze zbudowana nawigacja ułatwiająca indeksację

+ Linkowanie powiązanych treści poprzez rozbudowane tagi

Minusy:

- Nikłe wykorzystanie potencjału TitleTag/Description na stronie głównej

- Przekierowanie „200” zamiast poprawnego „301” zastosowane przy artykułach

- Zła konstrukcja szablonu html, powoduje powtarzający się Tag H1 lub jego brak na wielu poziomach portalu

- Brak mapy strony powoduje spore ubytki w liczbie zaindeksowanych podkategorii

- Masowo powtarzające się Title Tagi w obszarze kategorii np. papilot.pl/category/0/3/papilot.html

- Paginacja kategorii zawiera te same Title Tagi, co powoduje de-indeksację treści

Sprawy do przemyślenia:

- Utworzenie Mapy Strony w formie HTML, by zwiększyć indeksacje podkategorii,

- Utworzenie podstron dedykowanych pod wyszukiwarki i linkowanie wewnętrzne,

Ocena pierwszej części: 2,5 w skali do 5

2. Aktualny PageRank + wiek domeny

  • PR ( PageRank ) = 5
  • Wiek domeny = 2 lata i 3 miesiące

Warto dodać, że wiek domeny jest o wiele bardziej istotny niż PageRank, ale PR =5 jest dobrym sygnałem, że portal ma coraz większe szanse w rankingach Google.

Ocena drugiej części: 4,5 w skali do 5

3. Analiza zaindeksowanych podstron w wyszukiwarce Google.pl

Google zaindeksowało 938,000 podstron Papilot.pl, z czego 24,100 to artykuły 35,800 podstrony tagów i 748 „klubów”. Resztę stanowią podstrony powiązane.

Ponieważ nie mam dostępu do bazy danych, więc nie mogę sprawdzić na ile te informacje pokrywają się z całkowitą ilością artykułów. Zastanawiający jest natomiast % zaindeksowanych artykułów do całkowitej ilości podstron.

Nie jestem także przekonany co do słuszności Title Tagu i Meta Description na stronie głównej. Można by to zdecydowanie poprawić, szczególnie Title Tag.

Specyfika portalu nastawiona na treść, sprawia jednak że zaindeksowane strony są największym atutem w wyszukiwarkach. Także jest to bardzo dobry wynik i zasługuje na uznanie.

Ocena trzeciej części: 4 w skali do 5

4. Liczba linków przychodzących z unikalnych domen

Strona posiada ponad 15 tyś. linków przychodzące według Yahoo SiteExplorera. Jest to bardzo dobry wynik biorąc pod uwage ilość opublikowanych artykułów. Sporo linków pochodzi z „blogów kobiecych”, co jest dobrym sygnałem na dalszy rozwój bazy linków w tym sektorze blogosfery, który jest niezwykle aktywny.

Ocena czwartej części: 5 w skali do 5

5. Pozycje w Google.pl na wybrane frazy kluczowe

Sprawdziłem jak wygląda sprawa rankingów na wybrane frazy.

Kilka przykładów z Google.pl na wybrane frazy:

  • moda – brak w pierwszej 50tce
  • porada stylistki – pozycja 4 w Google.pl
  • sukienki na wesele – pozycja 8 w Google.pl
  • fryzura na studniówkę – pozycja 8 w Google.pl
  • + ogromna ilość fraz typu „long tail” w czołowych pozycjach

Bardzo duża ilość zaindeksowanych podstron powoduje, że portal łatwo zdobywa ruch z wyszukiwarek z tak zwanego„long tail”. Jest to najlepsza droga na dalszy rozwój portalu. Warto jednak poszukać także bardziej popularnych słów kluczowych i wykorzystać je w artykułach.

Ocena piątej części: 4,5 w skali do 5

Podsumowanie

Z punktu widzenia SEO, sytuacja portalu Papilot.pl wygląda całkiem pozytywnie. Gdy poprawione zostaną problemy w architekturze strony możliwy będzie dalszy wzrost ruchu z Google. Zmaksymalizuje to jednocześnie treść już utworzoną i poprawi pozycje artykułów w Google.

W dalszym etapie rozwoju portalu, przemyślałbym również sprawę szkoleń dla redakcji portalu, szczególnie na poziomie doboru słów kluczowych przy tworzeniu treści. Systematycznie dodawane artykuły, są największą siłą napędową portalu i dobrze jest jak najlepiej wykorzystać to pod kątem SEO.

Ocena końcowa SEO Crash Testu: 4,1 w skali do 5

Dzisiejszy wynik jest najlepszym z wszystkich dotychczasowych SEO Crash Testów, także gratulacje dla twórców portalu.

To już koniec dzisiejszych testów, mam nadzieje że informacje tutaj zawarte przydadzą się by wskazać właściwy kierunek rozwoju portalu Papilot.pl, jak także innych przedsiębiorcom prowadzącym portale informacyjne.

Pozdrawiam, Marcin @Facebook i Flaker

Polecam także tematy powiązane:

  1. SEO vs. Blog Webfan.pl – czyli WordPress SEO w akcji
    Zapraszam na czwarty SEO Crash Test, czyli serię...
  2. SEO vs. Strona Zabrzanskie.info
    Zapraszam na trzeci SEO Crash Test W poprzednim...
  3. SEO vs. Strona MediaMarkt.pl
    Zapraszam na pierwszy SEO Crash Test Strona MediaMarkt.pl...

Autor artykułu: Marcin Chirowski | Zobacz stronę www autora

Krótkie info: ex. webdesigner, pasjonat fotografii. Obecnie na emigracji w Londynie, zbieram cenne doświadczenie w międzynarodowym SEM. Gdzie można mnie spotkać? Najczęściej: Facebook, Interaktywnie.com, Flaker, Twitter, GL, FB + pare innych :-)

  • http://flaker.pl/f/3784218 Gagatto: #flaktesty @chirowski dla seo papilota ifoxo.pl/ Super robota, to niewątpliwe flaktesty | flaker.pl

    [...] Gagatto przed chwilą #flaktesty @chirowski dla seo papilota ifoxo.pl/…yt-seo-portalu-informacyj… Super robota, to niewątpliwe flaktesty z których jestem najbardziej zadowolony. Audyt seo dla [...]

blog comments powered by Disqus