Close

Korzysci Audytu SEO

  • Indywidualne rekomendacje SEO
  • Dokladna analiza Twojej strony
  • Raport w pliku PDF
Audyt SEO

Audyt SEO Twojej Strony

Audyt SEO to kompleksowy dokument zawierajacy
zbior indywidualnych rekomendacji SEO dla Twojej strony

SEO vs. Sklep Internetowy Artlantyda.pl

Po krótkiej przerwie zapraszam na piąty SEO Crash Test, czyli bezpłatny mini audyt SEO sklepu internetowego.

W poprzednim odcinku testowałem blog Webfan.pl

Sklep Internetowy ArtlantydaDzisiaj przetestuje sklep internetowy Artlantyda.pl Ponieważ sklep powstał niedawno, skupimy się także na rekomendacjach SEO dla nowych sklepów, co mam nadzieje z korzyścią wpłynie dla sklepu Artlantyda.

Sklep Internetowy Artlantyda.pl po zderzeniu z SEO

Sklep oparty jest na platformie Django. Zobaczmy więc jak to wygląda w praktyce po zderzeniu z SEO i Google.pl

1. Architektura Strony

Plusy:

+ Przyjazne SEO linki wewnętrzne – szczególnie ważne na poziomie produktów
+ Dobre nazwy kategori, które powtarzają się także w nazwach produktów

Minusy:

- Słabe wykorzystanie potencjału TitleTag/Description na stronie głównej
- Powtarzający się TitleTag i Description na wielu poziomach strony
- Treść opisująca produkt znajduje się w dolnej części kodu

TitleTag a Sklep Internetowy

Sprawy do przemyślenia:

- Dobranie właściwych słów kluczowych i wykorzystanie ich w znaczniku TitleTag
- Podkatalog /shop/ niepotrzebnie rozszerza strukture sklepu

Rekomendacje SEO: Tworzenie podkatalogów takich jak /shop/ zapewne można tłumaczyć budową skryptu/oprogramowania i całkowicie to rozumiem, ale w idealnym scenariuszu taki podkatalog nie powinien istnieć. Robot Google ma poprostu dalej do produktów, które sa dodatkowo w kolejnym podkatalogu /products/. Infrastruktura sklepu powinna być jak najmożliwiej „płaska”, co zapewnia łatwiejsze przekazanie wartości ze strony głównej na produkty lub podstrony.

Ocena pierwszej części: 3 w skali do 5

2. Aktualny PageRank + wiek domeny

Jak wspomniałem wcześniej sklep i domena są niedawno utworzone, dlatego też pominę to kryterium w ocenie końcowej. Warto dodać że wiek domeny jest o wiele bardziej istotny niż PageRank, dlatego też w przypadku tworzenia nowych sklepów polecam przyjrzeć się starym domenom.

Ocena drugiej części: Pominięto

3. Analiza zaindeksowanych podstron w wyszukiwarce Google.pl

Google zaindeksowało 904 podstrony sklepu, z czego 325 produktów i 269 tagów; resztę stanowią podstrony sklepu. Jest to zastanawiający wynik, szczególnie w kontekście ilości zaindeksowanych tagów, która prawie dorównuje ilości produktów.

Sprawą do poważnego przemyślenia jest wykorzystanie TitleTagów. Ma to szczególne znacznie na stronie głównej, gdzie Title Tag to nazwa strony i brakuje w nim jakichkolwiek słów kluczowych. Powiązane z produktami słowa kluczowe można wkomponować w znacznik TitleTagi co znacznie zwiększy widoczność w Google.

Pozycjonowanie Sklepu Internetowego

TitleTagi w Sklepie Internetowym Artlantyda.pl

Znacznik Meta Description też pozostawia wiele do życzenia, szczególnie na stronie głównej. Wiadomo że Google pomija go przy tworzeniu rankingu, ale wpływa on na konwersje i zwiększony CTR z Google.

Ocena trzeciej części: 3,5 w skali do 5

4. Liczba linków przychodzących z unikalnych domen

Sklep posiada 32 linki przychodzące do strony głównej według Yahoo SiteExplorera. Wszystkie te linki pochodzą jednak z Flakera :-)

Wynika to całkowicie z nowości sklepu i nie ma nic złego w tej sytuacji, gdy tylko liczba linków będzie się systematycznie zwiększać.

Rekomendacje SEO dla sklepów chcących zdobyć link:

Patrząc na kryteria Google w ustalaniu rankingu trzeba przyznać że linki są jednym z najważniejszych atutów. Z doświadczenia wiem że o wiele prościej jest budować linki przychodzące do treści powiązanych z produktami w sklepie, niż do samych produktów. Dlatego też polecam tworzenie blogów tematycznych lub „baz wiedzy” o produktach. Pamiętajmy jednak by umieścić wszystkie nowe treści w strukturze strony np. SklepXYZ.pl/blog/ . W ten sposób łatwiej zdobędziesz linki do sklepu internetowego, co jest szczególnie ważne w konkurencyjnych branżach.

Ocena czwartej części: 1,5 w skali do 5

5. Pozycje w Google.pl na wybrane frazy kluczowe

Sprawdziłem jak ta sprawa wygląda na frazy kluczowe wykorzystane nawigacji.

Kilka przykładów z Google.pl na wybrane frazy:

  • biżuteria ślubna – brak w pierwszej 50tce
  • rękodzieło artystyczne – brak w pierwszej 50tce
  • kolczyki bursztynowe – brak w pierwszej 50tce
  • Biżuteria cynamonowa – 1 pozycja / konkurencja 16,300 stron

Powyższe frazy mogą być pomocne w ustalaniu słów kluczowych do Title Tagów, które są słabo wykorzystane jak już wspomniałem wcześniej. To może także powodować słabsze wyniki w Google. Dobrze że nawigacji przekazuje dużą wartość w słowach kluczowych takich jak biżuteria, co ma też spore znaczenie dla Google.

Rekomendacja SEO: Dobrym pomysłem będzie targetowanie niszowych fraz które jak widać w przykładzie „Biżuteria cynamonowa” łatwo osiągają najwyższe pozycje. Powszechnie znany „long tail”, lub pozycjonowanie szerokie, to najlepsza metoda na zdobycie pozycji w Google, szczególnie w konkurencyjnych czasach porównywarek gdzie sklepy muszą walczyć o kluczowe dla siebie pozycje.

Ocena piątej części: 1,5 w skali do 5

Podsumowanie

Pochwała należy się za dobre wykorzystanie słów kluczowych w kategoriach, które powtarzają się także w produktach.

Z punktu widzenia SEO, sytuacja sklepu Artlantyda wygląda jednak jak na razie dość mało optymistycznie. Niewykorzystany potencjał TitleTagów i mała ilość linków przychodzących mają największy wpływ na brak pozycji w Google.

Jeżeli tylko poprawione zostaną wspomniane problemy i systematycznie wprowadzane zostaną rekomendacje SEO, to sklep będzie znacznie lepiej widoczny w Google.

Ocena końcowa SEO Crash Testu: 2,375 w skali do 5 (średnia)

To już koniec dzisiejszych testów, mam nadzieje że informacje tutaj zawarte przydadzą się by wskazać właściwy kierunek dla sklepu Artlantyda, jak także innych sklepów internetowych.

Pozdrawiam, Marcin @Facebook i Flaker

[ Post aktualizowano: z Platformy WP na Django > Mea Culpa :D ]

Polecam także tematy powiązane:

  1. SEO vs. Wizytownik.pl + SEO dla startupów internetowych
    W poprzednim odcinku testowaliśmy sklep internetowy Artlantyda.pl Dzisiaj...
  2. SEO vs. Portal Papilot.pl | SEO portalu informacyjnego
    W poprzednim odcinku testowaliśmy startup internetowy Wizytownik.pl. Dzisiaj...
  3. SEO Sklepu Internetowego AvantiZakupy.pl
    Zapraszam na drugi SEO Crash Test, czyli mini...

Autor artykułu: Marcin Chirowski | Zobacz stronę www autora

Krótkie info: ex. webdesigner, pasjonat fotografii. Obecnie na emigracji w Londynie, zbieram cenne doświadczenie w międzynarodowym SEM. Gdzie można mnie spotkać? Najczęściej: Facebook, Interaktywnie.com, Flaker, Twitter, GL, FB + pare innych :-)

  • http://flaker.pl/f/3585726 chirowski: #drogiflakerze – Dzisiejszym gościem #SEOCrashTest ów będzie: Sklep Internetowy Artlantyda.pl | flaker.pl

    [...] Julia @julencja + Ryszard @szopa / Sklep na Flakerze wspiera także @joanka Zapraszam serdecznie: ifoxo.pl/…-sklep-interenetowy-artla… Ps. Zainteresowani #ecommerce + #SEO > komentarze są mile widziane :-) ps2. Tak, w [...]

  • ryszard

    Dzięki za SEO-recenzję. Jedna mała uwaga – artlantyda nie stoi na WP. Cały projekt jest napisany w Django.

  • http://ifoxo.pl Marcin Chirowski

    Dzięki za komentarz Ryszard i witam na blogu. Mój błąd w takim razie, zaraz wprowadze aktualizacje do wpisu :-)

blog comments powered by Disqus