Close

Korzysci Audytu SEO

  • Indywidualne rekomendacje SEO
  • Dokladna analiza Twojej strony
  • Raport w pliku PDF
Audyt SEO

Audyt SEO Twojej Strony

Audyt SEO to kompleksowy dokument zawierajacy
zbior indywidualnych rekomendacji SEO dla Twojej strony

Cel biznesowy marketingu w wyszukiwarkach

Marketing w wyszukiwarkachNa Poligonie Marketingowym rozpoczeliśmy w poprzednim tygodniu czwartkowy cykl wpisów opisujących SEM. Pisałem już o definicji Marketingu w wyszukiwarkach, dzisiaj porusze biznesowe aspekty SEM.

Marketing w wyszukiwarkach dla wielu biznesów może być najskuteczniejszą taktyką marketingu internetowego, przynoszącą spore korzyści finansowe.

Włąściciele biznesów i marketerzy, którzy chcą zapewnić maksimum korzyści z SEM, powinni w pierwszej kolejności określić cel obecności firmy w wyszukiwarkach. Skupienie uwagi na kluczowych celach SEM pozwala osiągniąć lepsze rezultaty w SEM. Przyjrzyjmy się w takim razie trzem głównym z nich.

Cele biznesowe marketingu w wyszukiwarkach można podzielić na:

1. SEM mający na celu zwiększenie oglądalności strony

To podejście do SEM powinno być stosowane głównie przez wydawców internetowych, opierających swoje biznesy na wpływach z reklam internetowych. Głównym zadaniem SEM w tym wypadku jest optymalizacja treści i struktury strony tak by zmaksymalizować prace dziennikarzy/twórców.

2. SEM mający na celu zwiększenie sprzedaży produktów lub usług

Dla wielu firm zwiększenie sprzedaży poprzez wyszukiwarki to podstawowy cel biznesowy, co jest słusznym podejściem. Główne działania powinny skupiać się na precyzyjnym doborze słów kluczowych i tworzeniu treści powiązanych tematycznie z biznesem. Szczególnie ważne jest także aby dobrać słowa kluczowe o podwyższonym prawdopodobieństwie konwersji, co w ostatecznym rezultacie zwiększy sprzedaż.

3. SEM mający na celu zarządzanie reputacją firmy

Wszystkie biznesy, których reputacja została nadszarpnięta poprzez różnego rodzaju szkodliwe treści publikowane w internecie, powinny skupić się na tym obszarze SEM. Główne działania powinny natomiast opierać się na optymalizacji wyników wyszukiwania pod firmowe słowa kluczowe powiązane z marką.

Podsumowanie

Dokładne przemyślenie celów SEM to początkowy etap kampanii marketingowej opartej o wyszukiwarki. Poświęcenie czasu na ich sprecyzowanie znacznie pomaga w dalszym etapie kampanii. Kolejne kroki to sformułowanie strategii SEM opartej o model biznesowy. Poruszę ten temat w kolejnych artykułach.

Pozdrawiam, Marcin Chirowski

Polecam także tematy powiązane:

  1. Czy Twojej firmie potrzebny jest specjalista ds. Marketingu w wyszukiwarkach?
    Utworzenie zespołu SEM w firmie lub zatrudnienie specjalisty...
  2. Marketing w wyszukiwarkach, czyli co to jest SEM?
    Na Poligonie Marketingowym ( Facebookowy FanPejdż ) rozpoczeliśmy...
  3. Marketing w wyszukiwarkach miedzynarodowych
    Dzisiaj mam dla Was zapowiedź artykułu, który miałem...

Autor artykułu: Marcin Chirowski | Zobacz stronę www autora

Krótkie info: ex. webdesigner, pasjonat fotografii. Obecnie na emigracji w Londynie, zbieram cenne doświadczenie w międzynarodowym SEM. Gdzie można mnie spotkać? Najczęściej: Facebook, Interaktywnie.com, Flaker, Twitter, GL, FB + pare innych :-)

  • Michał

    SEM jednoznacznie kojarzy mi się z modelowaniem Strukturalnym, programem Amos i wieloma godzinami próby zrozumienia o co chodzi :)

  • http://ifoxo.pl Marcin Chirowski

    Witam na Blogu Michał. Modelowanie strukturalne powiadasz, hmm o takim rozwinięciu SEM jeszcze nie słyszałem :)

  • Michał

    chodzi mi o to: Structural Equation Modeling
    przydatne, ciekawe ale skomplikowane.

  • http://ifoxo.pl Marcin Chirowski

    OK, w takim razie skrót SEM, ma o wiele więcej znaczeń niż myślałem. W powyższym poście chodziło mi zdecydowanie o „Search Engine Marketing” :-)

blog comments powered by Disqus