Close

Korzysci Audytu SEO

  • Indywidualne rekomendacje SEO
  • Dokladna analiza Twojej strony
  • Raport w pliku PDF
Audyt SEO

Audyt SEO Twojej Strony

Audyt SEO to kompleksowy dokument zawierajacy
zbior indywidualnych rekomendacji SEO dla Twojej strony

Facebook zaostrza regulamin dotyczący konkursów

Organizujesz lub planujesz konkurs na Facebooku?

Upewnij się że przeczytałeś regulamin facebooka.

Zmiany regulaminu z dnia 22/12/09 powinny zainteresować wszystkie firmy obecnie promujących swoją markę na Facebooku. Wprowadzone zmiany to niestety ograniczenia w organizacji konkursów, ale warto zastosować się do zasad. Korzyści z organizacji konkursu mogą okazać się większe niż ograniczenia z tym związane.

Postanowiłem przetłumaczyć najważniejsze fragmenty, by przybliżyć tą sprawe. Całość regulaminu w angielskiej wersji znajdziesz na stronie: Regulamin Facebooka odnośnie konkursów

Według regulaminu, nie możesz organizować konkursu:

  • bez wcześniejszego uprzedzenia Facebooka
  • bez wcześniejszego dodania go jako aplikacji
  • w przypadku gdy uczestnictwo w konkursie wymaga zostania fanem firmowej strony na Facebooku
  • w przypadku gdy ostateczny wynik konkursu zależy od wysyłania wiadomości na Facebooku, wliczane tu są komentarze i aktualizacje statusu

Nie możesz także:

  • powiadamiać zwycięzców konkursy o wygranej poprzez prywatne wiadomości, chat albo posty na wallu
  • wymagać od uczestników zarejestrowania się na Facebooku, by uczestniczyć w konkursie

Ponadto, każdy konkurs czy promocja musi zawierać taką informacje:

„Ta promocja nie jest sponsorowana, prowadzona, administrowana i związana z Facebookiem w żaden sposób. Jako uczestnik rozumiesz że dostarczasz informacje organizatorowi promocji a nie Facebookowi. Informacje podane w konkursie, będą wykorzystane w celach {podaj cel wykorzystania danych}”

Przez jakiś czas obowiązywało jeszcze kolejne ograniczenie: $30,000 miesięcznie ( Facebook wycofał się jednak z tej części widząc przyrost małych i średnich firm )

Dobrze że to ograniczenie już jest nieaktualne, gdyż był to spory hamulec dla wielu firm. Aby legalnie zoorganizować konkurs na facebooku trzeba było najpierw wydać $30 tyś miesięcznie u nich na reklame.

Moja opinia:

Czytając zmiany w regulaminie, łatwo wywnioskować że prowadzenie konkursu na Facebooku nie będzie już takie łatwe jak było wcześniej.

Ruch Facebooka to prawdopodobnie dobry krok w kierunku uregulowania spamerów, nieprawidłowości i w pewnym sensie zabezpieczenie Facebooka przed pozwami sądowymi potencjalnie oszukanych osób.

Po przeczytaniu tych zasad regulaminu firmy nie powinny rezygnować z organizacji konkursów na Facebooku, gdyż konkurs może okazać się dobrym sposobem na zangażowanie fanów w aktywnej społeczności.

ps. Zobacz także: Profil firmy Heyah na Facebooku

Chcesz organizować konkurs na facebooku?Chętnie poznam Twoje zdanie na ten temat w komentarzach

Pozdrawiam, Marcin Chirowski

Polecam także tematy powiązane:

  1. Konkursy na Facebooku
    Jakiś czas temu poruszyłem sprawę konkursów na Facebooku....
  2. Nielegalny konkurs na Facebooku, robi się ciekawie
    Konkursy na Facebooku robią się zdecydowanie ciekawsze. Poniżej możecie zobaczyć...
  3. Profil firmy na Facebooku, jak to robi Heyah?
    Facebook to szybko wzrastająca pozycja na mapie polskiego...

Autor artykułu: Marcin Chirowski | Zobacz stronę www autora

Krótkie info: ex. webdesigner, pasjonat fotografii. Obecnie na emigracji w Londynie, zbieram cenne doświadczenie w międzynarodowym SEM. Gdzie można mnie spotkać? Najczęściej: Facebook, Interaktywnie.com, Flaker, Twitter, GL, FB + pare innych :-)

  • http://flaker.pl/f/3626583 chirowski: Jest jeszcze sporo innych ograniczeń w organizacji konkursów na FB | flaker.pl

    [...] konkursie wymaga zostania fanem firmowej strony na Facebooku 3) itp. itd. Wiecej info pod linkiem: ifoxo.pl/…a-regulamin-dotyczacy-org… / Generalnie chcą regulować spamerów i dobrze, ale wiąże się to z ograniczeniami dla [...]

  • http://flaker.pl/f/3627966 vee: Facebook zaostrza regulamin | Konkursy na Facebooku pod kontrolą | flaker.pl

    [...] reklama vee przed chwilą Facebook zaostrza regulamin | Konkursy na Facebooku pod kontrolą | iFoxo ifoxo.pl/…a-regulamin-dotyczacy-org… [...]

  • Michał

    Thanks for your email. In order to maintain legitimacy of contests promoted on Facebook Pages, we are only able to grant permission to eligible advertisers who have entered into a direct sales partnership with Facebook at this time. These partnerships require a minimum monthly spend of $30,000. Please let us know if this is something you are interested in.

    Chyba ich pogrzało, $30'000 miesięcznie? Ile firm tak na prawdę się kwalifikuje? Tak więc trzeba będzie pojechać na lewo…

  • http://ifoxo.pl Marcin Chirowski

    Dzięki za info Michał. Mówisz: 30k dolców/miesięcznie.. uuu, grubo pojechali. Faktycznie trzeba mieć nie lada budżety. Co do pojechania na lewo, hmm przemyśl wszystkie za i przeciw zanim się podejmiesz + dodatkowo pomyśl co jest do stracenia w przypadku moderacji przez adminów facebooka. Pozdrawiam, Marcin

  • k.lalinea

    4.2 In the rules of the promotion, or otherwise, you will not condition entry to the promotion upon taking any action on Facebook, for example, updating a status, posting on a profile or Page, or uploading a photo. You may, however, condition entry to the promotion upon becoming a fan of a Page.

    Wychodzi na to, że udział w konkursie, który odbywa się poza facebookiem, można uzależnić od zostania fanem strony firmowej…

  • Agata

    a czy można ogłosić konkurs na stronie firmowej a na facebooku go reklamować? nie bardzo rozumiem ten regulamin

  • http://ifoxo.pl Marcin Chirowski

    Regulamin jest faktycznie bardzo zamieszany. Nie znam dokładnie Twojego przypadku, czyli w jakiej formie konkurs będzie reklamowany na Facebooku, ale sytuacja wydaje się być bezpieczna. Jeżeli FB ma służyć tylko jako platforma reklamowa a nie być główną częścią konkursu, to jest tak jakby poprostu reklamować jakiś produkt.

  • Balbinka2—

    Trudno zrozumieć ten regulamin , a mam bardzo fajny konkurs do zaoferowania . :)

  • http://www.szczecinblog.pl/ Paweł Krzych

    Zgadza się. Cały czas to funkcjonuje. Litera E punkt iii regulaminu mówi, że:
    „Rejestracji lub przystąpienia do promocji nie wolno uzależniać od wykonania przez użytkownika jakichkolwiek działań przy użyciu funkcji serwisu Facebook z wyjątkiem polubienia strony, zarejestrowania się w miejscu lub nawiązania połączenia z aplikacją. Przykładowo, nie wolno uzależniać rejestracji ani przystąpienia do promocji od polubienia postu na tablicy lub od umieszczenia na tablicy komentarza lub zdjęcia.”

  • Elka

    a może ma ktoś z Was ochotę na konkurs, gdzie można wygrać darmową sesję fotograficzną (profesjonalną) jeśli tak to zapraszam https://www.facebook.com/Centrum.Edukacji.Erudio/app_263940943713821

blog comments powered by Disqus