Close

Korzysci Audytu SEO

  • Indywidualne rekomendacje SEO
  • Dokladna analiza Twojej strony
  • Raport w pliku PDF
Audyt SEO

Audyt SEO Twojej Strony

Audyt SEO to kompleksowy dokument zawierajacy
zbior indywidualnych rekomendacji SEO dla Twojej strony

Jak zwiększysz zyski Twojej strony o 50%?

Ten artykuł pochodzi z pierwszego numeru Loży VIPów, czyli E-Miesięcznika ifoxo

Dzisiaj poruszymy temat zwiększania zysków Twojej strony. Tak, przejdziemy do sedna egzystencji komercyjnych stron internetowych, czyli generowanie zysków. Niezależnie od modelu biznesowego jaki stosujesz zakładam, że chcesz aby strona nad którą pracujesz była jak najbardziej zyskowna.

Ok, w takim razie: Jak zwiększysz zyski Twojej strony o 50%?

Początek roku w działach marketingu to zawsze spore zamieszanie i burza mózgów. Gdy szef oczekuje od Ciebie, że pod koniec roku zwiększysz profit o 50% to nie jest lekko. Sam przeszedłem taki scenariusz w tym roku i pomyślałem sobie że mam właściwie tylko dwie opcje.

W zależności od budżetu i w dużym uproszczeniu Ty także masz praktycznie dwie opcje.

  1. Zwiększyć liczbe unikalnych wizyt o 50%
  2. Zwiększyć konwersje z obecnej liczby wizyt o 0,5%

Popatrzmy na prosty przykład analizujący wzrost unikalnych wizyt o 50%:

  • Mieliśmy 100,000 unikalnych wizyt w 2010r
  • Opcja pierwsza zakłada że zwiększymy liczbe wizyt o 50%
  • Co daje nam wzrost do poziomu 150,000 unikalnych wizyt w 2011r.
  • Poziom konwersji wynosi 1%, co daje nam 1500 sprzedanych produktów pod koniec 2011r.

Wszystko jest pięknie i ładnie ale tylko na etapie planowania, jak przychodzi co do czego to taki wzrost wizyt jest osiągany tylko przy dobrych wiatrach. Trzeba pamiętać że po pierwsze musimy utrzymać poprzedni poziom wizyt, co w zmieniających się zachowaniach użytkowników może być także trudnym zadaniem. Czy przykładowo Nasza-Klasa może liczyć na taki wariant w 2011r? Wątpliwe.

Przyjrzymy się teraz drugiemu przykładowi analizując wzrost konwersji o 0,5%:

  • Mieliśmy 100,000 unikalnych wizyt w 2010r
  • Opcja druga zakłada że utrzymujemy liczbe wizyt na tym samym poziomie
  • Co daje nam 0% wzrostu i 100,000 unikalnych wizyt pod koniec 2011r.
  • ale.. poziom konwersji zwiększyliśmy o 0,5% do 1,5% co daje nam także 1500 sprzedanych produktów pod koniec 2011r. bazując na tej samej liczbie wizyt

Powyższe założenia mają charakter teoretyczny, jednak niektóre z wniosków nasuwają się same.

  • Gdy wybierzesz opcję pierwszą, można śmiało przyznać że czeka Cię sporo pracy.
  • Gdy  jednak  zdecydujesz  się na drugą opcji powinieneś wiedzieć co zapewni wzrost konwersji. Przy błędnych działaniach możesz także zmniejszyć konwersje  do 0,5% i katastrofa murowana.
  • Połączenie obu opcji pozwoli Ci na optymalny wzrost sprzedaży, co szczerze polecam i sam także postanowiłem tak zrobić w tym roku.

W kolejnym wydaniu Loży Vipów będziemy kontynować temat zwiększenia konwersji.

Pozdrawiam, Marcin

Polecam także tematy powiązane:

  1. SEO Twojego sklepu lub strony, co warto zaplanować?
    Jak w każdym dobrym projekcie, także w SEO...
  2. Czy Twojej firmie potrzebny jest specjalista ds. Marketingu w wyszukiwarkach?
    Utworzenie zespołu SEM w firmie lub zatrudnienie specjalisty...
  3. Nespresso, integracja strony z Facebook Connect
    Coraz częściej spotyka się integrację stron z Facebook...

Autor artykułu: Marcin Chirowski | Zobacz stronę www autora

Krótkie info: ex. webdesigner, pasjonat fotografii. Obecnie na emigracji w Londynie, zbieram cenne doświadczenie w międzynarodowym SEM. Gdzie można mnie spotkać? Najczęściej: Facebook, Interaktywnie.com, Flaker, Twitter, GL, FB + pare innych :-)

  • http://ardeum.pl/ Łukasz Schab

    Faktycznie najlepsze jest odpowiednie połączenie dwóch opcji. Decydowanie się tylko na jedną nie jest efektywne, choć trzeba pamiętać o ograniczeniu czasu i środków, które można przeznaczyć takie działania i odpowiednio to zoptymalizować.

  • http://ifoxo.pl Marcin Chirowski

    Dzięki za komentarz Łukasz i witam na blogu. Racja nie można się skupiać tylko i wyłącznie na kombinowaniu: „Jak tu zwiększyć konwersje?” :-) Najlepiej podejść do sprawy etapami: Zmiana testowa > Testy Skuteczności > Sukces > Zmiana na całej stronie :] Chyba właśniet ten temat opisze w nowym numerze, jak chcesz to zapraszam do VIPów. Pozdrawiam, Marcin

blog comments powered by Disqus