Close

Korzysci Audytu SEO

  • Indywidualne rekomendacje SEO
  • Dokladna analiza Twojej strony
  • Raport w pliku PDF
Audyt SEO

Audyt SEO Twojej Strony

Audyt SEO to kompleksowy dokument zawierajacy
zbior indywidualnych rekomendacji SEO dla Twojej strony

Konkursy na Facebooku

Jakiś czas temu poruszyłem sprawę konkursów na Facebooku. Dzisiaj powracam do tematu z nowymi doniesieniami i szeregiem pytań dodatkowych odnośnie konkursów, które coraz częściej organizowane są na facebooku.

Jak się okazuje temat konkursów na facebooku jest nadal znacząco niejasny i dlatego postanowiłem go poruszyć  na miniforum poligonowym pod tym adresem: http://bit.ly/b90C0w ( zapraszam do dyskusji )

Poszukałem troche i natrafiłem na dodatkowe informacje w tej sprawie:

1. Koszty: Jak donosi CNET, koszty organizacji konkursu to spora bariera wejścia szczególnie dla małych firm. Budżet reklamowy potrzebny na legalne zoorganizowanie konkursu zaczyna się od 10tyś. USD. Są to minimalne wydatki na reklame w sieci Facebook Ads aby legalnie przeprowadzić konkurs.

„The minimum ad buy is $10,000 for 30 days, using Facebook’s self-service advertising system, according to documents seen by CNET, or $30,000 for 30 days of Facebook home page ads.” źródło: http://bit.ly/2BUe4N

2. Sporo o konkursach jest także opisane na stronie InsideFacebook: http://bit.ly/v3uck

3. Oficjalny regulamin Facebooka w sprawie konkursów: http://bit.ly/31WeL

Pytań o konkursach nadal pozostało sporo:

1. Kto ustala zgodność konkursu z regulaminem?
2. Kto i jak moderuje konkursy nielegalne?
3. Jakie są sankcje dla firm w przypadku złamania regulaminu?
4. Dlaczego budżet minimalny jest tak wysoki i niedopasowany do polskiej rzeczywistości?
5. Jak ograniczenia wpłyną na „szarą strefe” i nielegalne konkursy?
6. Czy widział już ktoś przypadek i konsekwencje zamknięcia nielegalnego konkursu?
7. Co z małymi konkursami typu: „gadżet lub książka dla fanów”?

Dyskusja o konkursach na facebooku, ciąg dalszy..

W dyskusji pojawiła się także ważna sprawa: „z tego, co mi wiadomo w najblizszym czasie maja zostac zatrudnieni ludzie do polskiego Facebooka, ktorzy beda monitorowali to wszystko”

Dodatkowe dobre pytanie: „Czy np. to, co na swoim profilu robi heyah albo maxwell house z kubkami wg. nowego regulaminu jest dopuszczalne?”

Zapraszam do dyskusji w komentarzach, lub na mini form: http://bit.ly/b90C0w

Marcin Chirowski

Polecam także tematy powiązane:

  1. Facebook zaostrza regulamin dotyczący konkursów
    Organizujesz lub planujesz konkurs na Facebooku? Upewnij się...
  2. Nielegalny konkurs na Facebooku, robi się ciekawie
    Konkursy na Facebooku robią się zdecydowanie ciekawsze. Poniżej możecie zobaczyć...
  3. Profil firmy na Facebooku, jak to robi Heyah?
    Facebook to szybko wzrastająca pozycja na mapie polskiego...

Autor artykułu: Marcin Chirowski | Zobacz stronę www autora

Krótkie info: ex. webdesigner, pasjonat fotografii. Obecnie na emigracji w Londynie, zbieram cenne doświadczenie w międzynarodowym SEM. Gdzie można mnie spotkać? Najczęściej: Facebook, Interaktywnie.com, Flaker, Twitter, GL, FB + pare innych :-)

  • http://topsy.com/trackback?utm_source=pingback&utm_campaign=L1&url=http://ifoxo.pl/konkursy-na-facebooku/ Tweets that mention Konkursy na Facebooku | iFoxo — Topsy.com

    [...] This post was mentioned on Twitter by Marcin Chirowski. Marcin Chirowski said: Jakiś czas temu poruszyłem na blogu sprawę konkursów na Facebooku. Powracam do tematu z nowymi doniesieniami: http://bit.ly/aDh78K :-) [...]

  • MK

    A co jeśli nazwiemy to „zabawa”

  • http://ifoxo.pl Marcin Chirowski

    Witam na blogu :) Hmm, dobre pytanie. Właściwie to nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Nazwa i forma konkursu, może faktycznie nie kwalifikować się do oficjalego regulaminu. Trzeba jednak pamiętać że dla przyszłych moderatorów może to być znak do próby być „cwaniakiem”, szczególnie jak oprócz nazwy cała forma „Zabawy” będzie wyglądać jak konkurs. Jak narazie można jednak próbować :-) Chyba wszyscy czekamy na pierwsze przypadki moderacji :O

  • MK

    Oby nie:)

blog comments powered by Disqus