Close

Korzysci Audytu SEO

  • Indywidualne rekomendacje SEO
  • Dokladna analiza Twojej strony
  • Raport w pliku PDF
Audyt SEO

Audyt SEO Twojej Strony

Audyt SEO to kompleksowy dokument zawierajacy
zbior indywidualnych rekomendacji SEO dla Twojej strony

Reklama na Twitterze, czyli rozmowy sponsorowane

Trafiłem ostatnio na stronę SponsoredTweets.com, która jak sama nazwa wskazuje skupia osoby zainteresowane sponsorowanymi tekstami na Twitterze. Koncept reklamowy jest jeszcze bardzo młody, ale warto przyjrzeć się temu modelowi reklamy.

Jak  to działa?

Reklamodawca określa kryteria reklamy i wybiera: grupę demograficzną, minimalną ilość fanów, koszt jednej wiadomości, jak i szereg innych czynników. Następnie platforma wyznacza osoby spełniające kryteria i umożliwia kontakt.

Reklamodawca otrzymuje również statystyki kampanii, plus możliwość zintegrowania linków reklamowych z  Google Analytics, w celu mierzenia konwersji i efektów.

Zasięg reklamowy, czyli kogo można sponsorować?

Koncept reklamowy jest dość nowy, dlatego też zasięg w głównej mierze koncentruje się na Stanach Zjednoczonych. W Polsce nie widziałem jeszcze podobnej strony, a społeczności mikroblogowe są także dość niszowe. Zainteresowanie tą formą reklamy powinno się jednak zwiększać jako że marketing społecznościowy odgrywa coraz poważniejszą role w budżetach reklamowych.

Zainteresowanie tą formą dodatkowego zarobku przyciągneło już sporą grupkę „gwiazd” mikrospołeczności Twittera. Osiem osób z liczbą fanów przekraczającą 1mln a dochodzącą nawet do 2,8mln. Ceny są bardzo zróżnicowane i zależą głównie od popularności danej osoby. Dla przykładu prezenter telewizyjny chce za reklamę na jego profilu $9,750.

Reklama na Twitterze - Sponsorowanie "gwiazd" mikroblogów

Czy waszym zdaniem taki koncept ma szanse?

Tak się zastanawiam czy tego typu Startup zaistniałby w Polsce? Zapewne tak, ale potrzeba by jeszcze kilku lat na rozpowszechnienie mikroblogów.

Pozdrawiam, Marcin @Twitter i Flaker

Polecam także tematy powiązane:

  1. 3 sposoby korzystania z listy na Twitterze
    1. Zarządzaj grupami tematycznymi Jednym z głównych powodów...
  2. Czy posiadanie tysięcy znajomych na FB lub Twitterze jest bezwartościowe?
    Czy Twoim najważniejszym celem, obecności w społecznościach internetowych,...
  3. ZOOBus, czyli reklama na autobusach w Kopenhadze
    ...

Autor artykułu: Marcin Chirowski | Zobacz stronę www autora

Krótkie info: ex. webdesigner, pasjonat fotografii. Obecnie na emigracji w Londynie, zbieram cenne doświadczenie w międzynarodowym SEM. Gdzie można mnie spotkać? Najczęściej: Facebook, Interaktywnie.com, Flaker, Twitter, GL, FB + pare innych :-)

blog comments powered by Disqus