Close

Korzysci Audytu SEO

  • Indywidualne rekomendacje SEO
  • Dokladna analiza Twojej strony
  • Raport w pliku PDF
Audyt SEO

Audyt SEO Twojej Strony

Audyt SEO to kompleksowy dokument zawierajacy
zbior indywidualnych rekomendacji SEO dla Twojej strony

SEO vs. Wizytownik.pl + SEO dla startupów internetowych

W poprzednim odcinku testowaliśmy sklep internetowy Artlantyda.pl

Dzisiaj testować będziemy ciekawy projekt wyróżniony w StartupSchool’09 – Wizytownik.pl / Twórcami tej strony są: Wojtek Latoszek i Radosław Gierwiało.

Z uwagi na fakt że projekt jest na intensywnym etapie rozwojowym, postaramy się także poruszyć temat: SEO dla startupów internetowych.

Startup Wizytownik.pl po zderzeniu z SEO

Strona, z oczywistych względów prywatności, jest praktycznie w całości dostępna po zalogowaniu. Blokuje to jednocześnie Robota Google. Czy jest w takim razie szansa na sukces w SEO i Google? Oczywiście, wszystko zależy od dopasowaniu strony pod wyszukiwarki i pracy nad tworzeniem powiązanych treści.

1. Architektura Strony

Plusy:

+ Indeksowalne profile użytkowników
+ Przyjazne SEO linki wewnętrzne

Minusy:

- Bardzo mało ilość „punktów wejścia (podstron)” dla Google
- Mało treści tekstowych w profilach użytkowników
- Nikłe wykorzystanie potencjału TitleTag/Description na stronie głównej

Sprawy do przemyślenia:

- Dobranie właściwych słów kluczowych
- Stworzenie bloga z treściami powiązanymi w podkatalogu /blog/
- Utworzenie podstron dedykowanych pod wyszukiwarki + linkowanie ich z bloga

Rekomendacje SEO dla Startupów: Dokładne sprecyzowanie i sprawdzenie „opłacalności” słów kluczowych powiązanych tematycznie z nową stroną, to pierwszy krok do rankingów w Google. Następny krok to regularne dodawanie treści powiązanych tematycznie, tak by zwiększyć widoczność w Google.

Ocena pierwszej części: 1,5 w skali do 5

2. Aktualny PageRank + wiek domeny

  • PR ( PageRank ) = 4 – dobry wynik jak na startup
  • Wiek domeny = 8 lat i 10 miesięcy – najlepszy bonus w SEO

Warto dodać że wiek domeny jest o wiele bardziej istotny niż PageRank, dlatego też w przypadku tworzenia nowych projektów internetowych polecam poszukać starych domen, jak w powyższym przypadku Wizytownik.pl .

Ocena drugiej części: 5 w skali do 5

3. Analiza zaindeksowanych podstron w wyszukiwarce Google.pl

Google zaindeksowało 20 podstron Wizytownik.pl, TAK .. tylko 20 podstron. Jest to wynik bardzo słaby i zdecydowanie trzeba nad tym popracować ( sprawa do poważnego przemyślenia ).

Nie jestem przekonany także o słuszności wykorzystania takiego Meta Description na stronie głównej:

„Po długich bojach udało nam się wystartować i możemy Wam zaprezentować beta wersję Wizytownika! Wizytownik.pl to serwis dzięki któremu zaprowadzisz porządek …”

Wiadomo że Google pomija ten opis przy tworzeniu rankingu, ale wpływa on na konwersje i postrzeganie strony przez potencjalnych użytkowników. Sugerowałbym opisanie korzyści strony, z wykorzystaniem słów kluczowych i trzymając się limitu  150 znaków.

Ocena trzeciej części: 1 w skali do 5

4. Liczba linków przychodzących z unikalnych domen

Strona posiada 519 linki przychodzące do strony głównej według Yahoo SiteExplorera. Sporo linków pochodzi z tak zwanych „silnych blogów”, co jest bardzo pozytywnym sygnałem szczególnie że projekt dopiero startuje. Sporo jest także linków z Flakera, co wskazuje na poparcie społeczne ;-)

Podsumowując tą część trzeba przyznać że 519 linków to dobry wynik. Większość linków prowadzi jednak do strony głównej. Należało by skupić się na linkowaniu do podstron tematycznych, tak by zwiększyć widoczność w Google.

Rekomendacje SEO dla startupów chcących zdobyć link:

Patrząc na kryteria Google w ustalaniu rankingu trzeba przyznać że linki są jednym z najważniejszych atutów. Z doświadczenia wiem że o wiele prościej jest budować linki przychodzące do treści powiązanych tematycznie, niż do samych produktów. Dlatego też polecam tworzenie blogów tematycznych lub „baz wiedzy”. Pamiętajmy jednak by umieścić wszystkie nowe treści wewnątrz strony np. Wizytownik.pl/blog/10skutecznych-metod-na-zdobycie-pracy . W ten sposób znacznie łatwiej zdobędziesz linki do nowego projektu.

Ocena czwartej części: 4 w skali do 5

5. Pozycje w Google.pl na wybrane frazy kluczowe

Sprawdziłem jak wygląda sprawa rankingów na wybrane frazy.

Kilka przykładów z Google.pl na wybrane frazy:

  • wizytownik – brak w pierwszej 50tce ( nazwa strony )
  • biznesowe kontakty – brak w pierwszej 50tce
  • Wojciech Latoszek – pozycja 37 w Google.pl

Wyniki powyższego testu mówią same za siebie. Podejrzewam że jest to w dużej mierze spowodowane nowością projektu i b.małą ilością zaindeksowanych podstron. Profile użytkowników także nie są widoczne w Google, co jest prawdopodobnie także spowodowane ilością zaindeksowanych podstron. Google widzi poprostu strone jako małą i nie przydziela jej priorytetu w rankingu.

Rekomendacja SEO dla starupów: Dobrym pomysłem na początkowym etapie rozwoju startup’u będzie targetowanie niszowych fraz. Powszechnie znany „long tail”, lub pozycjonowanie szerokie, to także jedna z lepszych metod na zdobycie pozycji w Google.

Ocena piątej części: 1 w skali do 5

Podsumowanie

Zdecydowana pochwała należy się za wykorzystanie starej domeny w nowym projekcie. Jest to obecnie największy atut Wizytownika pod wzdlędem SEO. Plusem wartym zwrócenia uwagi jest także wykorzystanie profilui

Z punktu widzenia SEO, sytuacja strony Wizytownik.pl wygląda jednak bardzo mgliście. Brak pozycji w Google nawet fraze „wizytownik” jest tego najlepszych dowodem.  Bardzo mała ilość podstron zaindeksowanych przez Google, jest głównym powodem problemów.

Jeżeli tylko zostaną systematycznie dodawane będą treści powiązane z tematem strony, to projekt ma o wiele większe szanse na powodzenie w Google.

Ocena końcowa SEO Crash Testu: 2,5 w skali do 5

To już koniec dzisiejszych testów, mam nadzieje że informacje tutaj zawarte przydadzą się by wskazać właściwy kierunek dla startupu Wizytownik.pl, jak także innych młodych przedsiębiorców internetowych :-)

ps. Zapraszam do ekipy Gustlika Poligonowego na Facebooku :D

Pozdrawiam, Marcin @Facebook i Flaker

Polecam także tematy powiązane:

  1. SEO vs. Portal Papilot.pl | SEO portalu informacyjnego
    W poprzednim odcinku testowaliśmy startup internetowy Wizytownik.pl. Dzisiaj...
  2. SEO vs. Strona MediaMarkt.pl
    Zapraszam na pierwszy SEO Crash Test Strona MediaMarkt.pl...
  3. SEO vs. Sklep Internetowy Artlantyda.pl
    Po krótkiej przerwie zapraszam na piąty SEO Crash...

Autor artykułu: Marcin Chirowski | Zobacz stronę www autora

Krótkie info: ex. webdesigner, pasjonat fotografii. Obecnie na emigracji w Londynie, zbieram cenne doświadczenie w międzynarodowym SEM. Gdzie można mnie spotkać? Najczęściej: Facebook, Interaktywnie.com, Flaker, Twitter, GL, FB + pare innych :-)

  • http://wizytownik.pl/ Wojtek

    Dzięki wielkie. Świetny artykuł. Widać, że dużo pracy jeszcze przed nami i jest co poprawiać. Dużo też niedopatrzeń z naszej strony – title strony głównej i meta desc.

  • http://ifoxo.pl Marcin Chirowski

    Witam na blogu Wojtek. Jak już wspomniałem na flakerze: Cała przyjemność po mojej stronie :-)

blog comments powered by Disqus