Close

Korzysci Audytu SEO

  • Indywidualne rekomendacje SEO
  • Dokladna analiza Twojej strony
  • Raport w pliku PDF
Audyt SEO

Audyt SEO Twojej Strony

Audyt SEO to kompleksowy dokument zawierajacy
zbior indywidualnych rekomendacji SEO dla Twojej strony

SEO vs. Strona MediaMarkt.pl

Zapraszam na pierwszy SEO Crash Test

Strona Media MarktStrona MediaMarkt.pl w październiku 2009 przeszła poważne zmiany. Obecna wersja w porównaniu do poprzedniej, prezentuje się o niebo lepiej. Znaczne rozszerzenie funkcjonalności pozwala w łatwy i szybki sposób odnaleźć poszukiwany produkt. Brakuje oczywiście możliwości zakupu bezpośrednio ze strony, ale podejrzewam że to kolejny etap rozwoju firmy.

W dzisiejszym odcinku SEO Crash Testów, przeanalizujemy strone pod kątem SEO.

Strona MediaMarkt.pl po zderzeniu z SEO

1. Architektura Strony

+ prawidłowo zaprojektowana nawigacja
+ wbudowana Mapa Strony HTML
+ Mapa strony w formacie XML
+ Kategorie i podkategorie są łatwo dostępne ze strony głównej
+ unikalne treści w formacie „NowinkiTechniczne”
+ względnie przyjazne linki wewnętrzne

- Bardzo zła decyzja o umieszczeniu poszczególnych miast w strukturze strony
- Poważne problemy z powtarzającymi się podstronami zaindeksowanymi w Google.pl
- Całkowity brak unikalnych tagów H1 ( produkty, kategorie, wszystkie )
- Produkty zakopane w 5 tej podkategorii

Ocena pierwszej części: 2.8 w skali do 5

2. Aktualny PageRank + wiek domeny

  • PR ( PageRank ) = 6
  • Wiek domeny = 10 lat i 9 miesięcy

> Pytanko: Który wskaźnik jest ważniejszy?

Ocena drugiej części: 4.5 w skali do 5

3. Analiza zaindeksowanych podstron w wyszukiwarce Google.pl

Poziom indeksacji podstron MediaMarkt.pl w Google to poważny problem. Wynika to z błędnej decyzji o umieszczeniu miast w strukturze strony.

Każdy produkt i podstrona jest mnożona przez 39 sklepów w różnych miastach!

Efektem tego fatalnego kroku jest poważna duplikacja treści w Google, co jest traktowane jako spamowanie wyszukiwarki.

Ocena trzeciej części: 1,5 w skali do 5

4. Liczba linków przychodzących z unikalnych domen

Ilość linków przychodzących jest na bardzo dobrym poziomie.  16,639 różnych stron linkuje do MediaMarkt.pl, co stawia stronę na dobrej pozycji w przyszłości.

Ocena czwartej części: 4.8 w skali do 5

5. Pozycje w Google.pl na wybrane frazy kluczowe

  • Brak w Top50 na frazy: „Telewizory LCD”, „lustrzanki cyfrowe” + inne średnio konkurencyjne
  • Pozycja 12 na freze: „odkurzacze wodne”
  • Long tail: Pozycja 29 na fraze: „kuchenki mikrofalowe do zabudowy”
  • Long tail: Pozycja 3 na fraze: „kino domowe SONY HT-SF2300″

W bardzo konkurencyjnym sektorze AGD/RTV strona MediaMarkt.pl wydaje się narazie relatywnie mało widoczna, chociaż trzeba mieć na uwadze że jest to prawdopodobnie spowodowane niedawnymi zmianami.

Zmiany ostatnio dokonane to bardzo dobry krok, strona wymaga jednak fundamentalnych poprawek na poziomie produktowym. Na szczególną uwage zasługuje fakt ogromnej duplikacji treści w obszarze całej strony, oraz brak unikalnych tagów H1. Na szczęście rozwiązanie powyższych problemów nie jest zbyt skomplikowane, ale wymaga to szybkiej reakcji. Zdecydowała pochwała należy się za ilość linków przychodzących, jak także plusy wymienione powyżej.

Ocena końcowa SEO Crash Testu: 3.26 w skali do 5

To już koniec dzisiejszych testów, mam nadzieje że znaleźliście tutaj kilka ciekawych wskazówek dla waszych stron.

Aktualizacja Redakcyjna

Po entuzjastycznym przyjęciu SEOCrashTestów poprzez flakerowiczów, w kolejnym odcinku wystąpi sklep AvantiZakupy.pl

Pozdrawiam, Marcin Chirowski

Polecam także tematy powiązane:

  1. SEO vs. Strona Zabrzanskie.info
    Zapraszam na trzeci SEO Crash Test W poprzednim...
  2. SEO Sklepu Internetowego AvantiZakupy.pl
    Zapraszam na drugi SEO Crash Test, czyli mini...
  3. SEO vs. Blog Webfan.pl – czyli WordPress SEO w akcji
    Zapraszam na czwarty SEO Crash Test, czyli serię...

Autor artykułu: Marcin Chirowski | Zobacz stronę www autora

Krótkie info: ex. webdesigner, pasjonat fotografii. Obecnie na emigracji w Londynie, zbieram cenne doświadczenie w międzynarodowym SEM. Gdzie można mnie spotkać? Najczęściej: Facebook, Interaktywnie.com, Flaker, Twitter, GL, FB + pare innych :-)

blog comments powered by Disqus