Close

Korzysci Audytu SEO

  • Indywidualne rekomendacje SEO
  • Dokladna analiza Twojej strony
  • Raport w pliku PDF
Audyt SEO

Audyt SEO Twojej Strony

Audyt SEO to kompleksowy dokument zawierajacy
zbior indywidualnych rekomendacji SEO dla Twojej strony

Sprzedaż na Facebooku: eksperci przewidywali, IAI zrobiło.

Sklep Internetowy na facebooku od IAIEksperci od handlu internetowego zawsze podkreślają, aby być możliwie blisko swoich klientów. Facebook to obecnie najpopularniejsze miejsce w sieci. Sklepy internetowe, jeżeli chcą być blisko swoich klientów, muszą zaistnieć na tym portalu. IAI-Shop.com, wprowadzając sklepy na Facebooka, umożliwia im to już za 25 złotych miesięcznie.

Użytkownicy Facebooka to głównie młodzi, aktywni ludzie, którzy od lat korzystają z Internetu. Dla nich zakupy w sieci są czymś normalnym. Zdobycie ich jako klientów będzie dla każdego sklepu niezwykle cenne. Często takich ludzi określa się „osobnikami alfa” lub trendsetterami. Sklepy internetowe do tej pory wykorzystywały Facebooka jedynie do informowania o swojej ofercie. Jednak problemem zawsze było przełożenie fanów i „like’ów” na faktyczną sprzedaż. To rozwiązują sklepy na Facebook. Możliwość dokonywania zakupów bezpośrednio na serwisie społecznościowym, bez konieczności opuszczania strony, definiuje nowy rynek w całym e-handlu.

  • To fascynujące brać udział w narodzinach kompletnie nowego rynku. Sprzedaż na serwisach społecznościowych może zrewolucjonizować handel, tak jak 10 lat temu zrobiły to aukcje internetowe. Potencjał, wynikający z popularności i użytkowników, już jest taki sam. Będziemy świadkami narodzin nowych pomysłów marketingowych, nowych sposobów pozyskiwania i komunikacji z klientem. Ten obszar e-handlu ciągle jest nieodkryty i czeka na zdobywców. – opowiada Paweł Fornalski, CEO IAI S.A.

Na rynku są dostępne proste aplikacje pozwalające prowadzić sprzedaż na Facebook. Jednak dopiero oferta IAI-Shop.com to prawdziwa integracja pozwalająca sprzedawać bez ograniczeń i w pełni wykorzystać mechanizmy Facebook.

Społeczność Facebook to ludzie nastawieni na nowości i najwyższą jakość. Aby zdobyć ich uznanie trzeba oferować nowinki technologiczne. Tworząc integracje IAI olbrzymią uwagę przyłożyła do wykorzystania opcji „lubię to!”, udostępniania („share”), komentarzy, i prywatnych wiadomości. W ten sposób sklep internetowy jest faktycznie zintegrowany z Facebook i wykorzystuje w pełni jego mechanizmy społecznościowe. Żadna inna aplikacja, na całym świecie, nie daje takich możliwości.

  • Zastosowane rozwiązania w IAI-Shop.com są kompletnie nowatorskie nawet w ujęciu światowym, a nie tylko polskim. Nie oferujemy jako pierwsi sklepów na Facebook, ale dzięki temu mogliśmy się rozeznać w możliwościach i zrobić to lepiej od innych. Wykorzystaliśmy wszystkie możliwości oferowane obecnie przez Facebook. – podsumowuje Paweł Fornalski, CEO IAI S.A.

Oprócz pełnego wykorzystania możliwości społecznościowych, IAI postawiło na brak ograniczeń. Sklep na Facebooku może oferować dowolną ilość towarów, mieć indywidualny wygląd i realizować każdą ilość zamówień. Dzięki sprawdzonemu mechanizmowi wielu sklepów w jednym panelu nie ma problemów z gospodarka magazynową, przenoszeniem oferty lub opisywaniem towarów.

Utrzymanie sklepu Facebook w IAI-Shop.com jest tanie. Od 1 sierpnia 2010 roku cena za instalację sklepu na Facebook to 249 złotych, a miesięczne utrzymanie to tylko 25 złotych.

  • To bardzo niewiele jak za olbrzymią promocję jaką daje ten serwis. Znajomi polecający swoim znajomym produkty z sklepu internetowego bardzo szybko przełożą się na realne obroty. Systemy powiadomień, komentarzy i wiadomości odpowiednio wykorzystane mogą przysporzyć sklepom nawet tysiące klientów – wylicza Paweł Fornalski

Ciekawostki:

  • Facebook to 6 milinów potencjalnych klientów a IAI-Shop.com obsługuje 800 sklepów internetowych, z których miesięcznie korzysta również 5 milinów użytkowników. Ta integracja jest ważna dla milionów Polaków, którzy kupują i sprzedają w internecie.
  • Wejście polskich sklepów internetowych do portali społecznościowych ożywi e-handel. Będziemy świadkami nowych, ciekawych akcji promocyjnych. Nowego znaczenia nabierze również hasło: „klient jest najważniejszy”, bo w społecznościówkach trzeba się liczyć z każdą opinią.
  • W sprzedaży na Facebook ważne będą opinia, polecenie, ciekawa promocja i dobry towar, a nie tylko niska cena jak to ma miejsce na aukcjach internetowych. To świetna alternatywa dla sprzedających, którzy często są zmęczeni ciągłą, wyniszczającą wojną cenową, a przez to bardzo utrudnioną kreacją marki. Wielkościowo rynek na Facebooku jest porównywalny do Ceneo, Allegro i ciągle rośnie.
  • Do tej pory jedynym biznesem, który rozwijał się na Facebooku były gry. Teraz sklepy internetowe dostają zupełnie nową szansę trafić na olbrzymi ale wciąż dziewiczy rynek. Te, które z tego skorzystają zyskają na tym bardzo dużo.

Przeczytaj więcej o sklepie internetowym na Facebook od IAI lub sprawdź przykładowy, działający sklep na Facebook.

Polecam także tematy powiązane:

  1. Sklep Internetowy na Facebooku, nowy trend?
    Dotychczas Facebook wykorzystywany był głównie w marketingu społecznościowym....
  2. FBShop – Polski Sklep Internetowy na Facebooku
    Pisząc w Październiku 2009r o prekursorach nowego trendu:...
  3. Flaktesty – skuteczny marketing sklepu internetowego
    Taktyka Poligonowa #10: „Flaktesty” Viren Bhandari – znany&lubiany...

Autor artykułu: Sebastian_Mulinski | Zobacz stronę www autora

Krótkie info: Współzałożyciel IAI S.A. i Hip-Hop.pl. Obecnie pochłonięty pracą w dwóch firmach. Prywatnie pasjonat ekonomii i aktywny sportowiec.

  • http://mirekpolyniak.wordpress.com/ Mirek Polyniak

    może jako kompres na rozgrzane FB głowy krótki raport eMarketera pod bardzo znamiennym tytułem:
    Email Still Driving Shopping over Social http://www.emarketer.com/Articles/Print.aspx?10...
    na szczęście Anglosasi starają się nie ulegać emocjom i operować na twardych danych, które są w tym wypadku bardzo klarowne – tym bardziej więc nie ma co ślepo ulegać modzie na FejsBoga ;)

  • http://ifoxo.pl Marcin Chirowski

    Cześć Mirek i dzięki za komentarz :) Też bym raczej studził hura optymizm związany z FejsBogiem :) + Faktycznie sporo jest racji w badaniach eMarketer'a. Coś mi się jednak wydaje że chodziło im bardziej o porównanie email marketingu vs. social media w działaniach krótko terminowych promocji i tu bym się z nimi zgodził. Poziom konwersji z wartościowej bazy email jest zawsze bardzo wysoki. Sklep na facebooku, wydaje mi się jednak bardziej złożoną sprawą, bo tutaj dochodzi czynnik rozszerzenia asortymentu na inne kanały dystrybucji jakim jest bez wątpienia wzrastający na znaczeniu facebook. A tak z innej beczki: Myślisz że FB stanie się niedługo także powszechnym miejscem handlu, czy jest to zbyt prywatna przestrzeń by mówić o przyszłości ecommerce?

blog comments powered by Disqus